Taakbrief

Taakbrief

Vanaf groep 1 wordt het werk ingepland via de taakbrief. Dit bouwt leeftijdsadequaat op. Op de taakbrief plannen de kinderen aan het begin van de week welk werk zij op welke dag gaan doen. Naast het werk dat er door de leerkracht is bepaald voor deze week...

Lees verder

Uitgestelde aandacht

Als kinderen zelfstandig aan het werk zijn, is er niet altijd de mogelijkheid om direct hulp te vragen. We willen hen leren dat je zelf goed moet nadenken i.p.v. meteen aan iemand hulp te vragen. We maken gebruik van stoplichten. Rood betekent: je kunt ge...

Lees verder

Instructie

Instructie

Aan het begin van de ochtend geeft de leerkracht stapelinstructie. Dit zijn korte gerichte instructies voor rekenen, taal en spelling. Dit duurt ongeveer 20 minuten. Na deze stapelinstructie kan het grootste deel van de groep aan het werk tijdens de zelfs...

Lees verder

Thematisch werken

Thematisch werken

Wij werken met vijf thema’s gedurende het schooljaar (schoolbreed). In deze thema’s zijn voor de groepen 3 t/m 8 de doelen van aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en burgerschap verwerkt. Een thema heeft altijd een prikkelende start, vervolge...

Lees verder

Kindkracht

Kindkracht

Wekelijks staat de hele groep bij het Kindkrachtbord dat in de groep hangt. De groep bespreekt d.m.v. de smileys hoe zij zich voelen op dat moment. Op dit bord staan de doelen die de groep zelf bedenkt om met elkaar aan te werken. Om het doel te kunnen be...

Lees verder

Portfolio

Portfolio

Twee keer per jaar vinden de portfoliogesprekken plaats, waarin het kind zijn ontwikkeling presenteert aan zijn ouders en de leerkracht. Het portfolio bestaat uit: dit ben ik, dit kan ik en dit wil ik ik leren. Kinderen hebben gedurende een half jaar mate...

Lees verder

Werkplek en lockers

Werkplek en lockers

Een laadje waar je spullen in legt, zegt ook: dit is mijn plek. Op onze school is er gekozen om te werken met lockers en geen lade onder je tafel. Dit heeft twee redenen. Ten eerste bevordert dit het samenwerken met verschillende kinderen. Je kunt een ple...

Lees verder

Emotiemeter

Emotiemeter

Het is belangrijk te weten hoe kinderen zich voelen. Iedere ochtend als kinderen binnenkomen, hangen zij hun naamknijper op bij het kaart met de emotie die zij op dat moment hebben. In de onderbouw zetten zijn hun naamknijper in een bakje met de emotie. I...

Lees verder


Maashavenkade 225

3072 ES Rotterdam

010-4842437

info@nullglobetrotterkatendrecht.nl